Servicii

Consultanță de mediu

Echipa noastră deține o vastă experiență în realizarea documentațiilor privind protectia mediului pentru proiecte ale persoanelor juridice, ale autorităților publice, precum și ale altor tipuri de organizații, deținând acreditări pentru pregătirea documentelor solicitate de Agenția pentru Protecția Mediului, Garda de Mediu, Administrația Națională Apele Române sau alte instituții competente din domeniul protecției mediului.

Serviciile privind protectia mediului pe care le punem la dispoziția clienților, prin intermediul specialiștilor noștri, includ:

Elaborarea documentației tehnice (rapoarte de mediu) pentru obținerea avizului de mediu (actul emis de către autoritățile publice pentru protecția mediului ce confirmă respectarea prevederilor în vigoare privind protecția mediului într-un plan, program etc.)

Procedura de Evaluare strategică de mediu, ce se parcurge în vederea obținerii Avizului de mediu, reprezintă un proces care analizează impactul potențial al politicilor, planurilor sau programelor asupra mediului înconjurător. Aceasta are drept scop integrarea aspectelor de mediu în deciziile strategice pentru a asigura dezvoltarea durabilă. Aceasta constă în analiza atentă a impactului planurilor sau programelor propuse asupra mediului, pentru a identifica și aborda posibilele efecte adverse și pentru a promova opțiuni care să susțină sustenabilitatea. Această evaluare depășește sfera analizei de mediu tradiționale, concentrându-se pe integrarea considerațiilor de mediu în procesul decizional strategic.

 Raportul de mediu, elaborat în cadrul procedurii de evaluare strategică de mediu, este un document care furnizează informații detaliate despre impactul unei activități sau a unui proiect asupra mediului înconjurător. Acesta oferă o evaluare detaliată a aspectelor ecologice, sociale și economice implicate într-o anumită acțiune sau proiect.

Întocmirea documentelor necesare pentru obținerea acordului de mediu (actul emis de către autoritățile publice pentru protecția mediului necesar beneficiarului ce dorește să realizeze un proiect care poate avea impact asupra mediului înconjurător): notificări, memorii de prezentare, rapoarte la studiul de evaluare a impactului asupra mediului;

Procedura de Evaluare a impactului asupra mediului (EIM) a proiectelor este un instrument cheie al politicii de mediu a Uniunii Europene. Aceasta este legiferată la nivel european prin Directiva 2011/92/EU amendată prin Directiva 2014/52/EU privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului (Directiva EIM). Procedura de evaluarea a impactului asupra mediului este parte integrată din procedura de emitere a aprobării de dezvoltare.

Procesul de evaluare a impactului asupra mediului este unul etapizat, după cum urmează:

  • Etapa de evaluare inițială – în cadrul acestei etape se va realiza Notificarea;
  • Etapa de încadrare a proiectului – în cadrul acestei etape se va realiza Memoriul de prezentare;
  • Etapa de definire a domeniului evaluarii si de realizare a raportului privind impactul asupra mediului – în cadrul acestei etape se vor realiza, după caz, următoarele: Raport privind impactul asupra mediului, Studiu de Evaluare a Impactului asupra Corpurilor de apă, Studiu de Evaluare Adecvată;
  • Etapa de analiză a calității raportului privind impactul asupra mediului
Sprijinirea instituțiilor în vederea obținerii autorizației de mediu (actul emis de autoritățile publice pentru protecția mediului ce precizează parametrii și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o activitate cu posibil impact asupra mediului înconjurător pentru a putea fi demarată): fișe de prezentare, declarații, bilanțuri de mediu (de nivel 0, de nivel 1 sau de nivel 2);

Autorizația de mediu este un document oficial emis de către autoritățile competente ale unui stat pentru a reglementa și controla impactul asupra mediului al unei activități specifice desfășurate de o persoană fizică sau juridică. Scopul principal al autorizației de mediu este să asigure protecția mediului înconjurător și să prevină sau să reducă efectele negative ale activităților umane asupra acestuia.

Aspectele cheie vizate de procesul de obținere al Autorizației de Mediu sunt:

  • Măsurarea și controlul emisiilor de poluanți;
  • Utilizarea și gestionarea resurselor naturale;
  • Colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor generate de activitate;
  • Evaluarea impactului asupra elementelor de biodiversitate, planurilor de prevenire a accidentelor sau de gestionare a situațiilor de urgență;
  • Procesul de monitorizare continuă a impactului activității desfășurate asupra mediului și raportarea rezultatelor către autoritatea de mediu.

Procedura de obținere a autorizației de mediu implică evaluarea impactului activității desfășurate asupra factorilor de mediu, cum ar fi aerul, apa, solul, flora și fauna. Impactul asupra factorilor de mediu este analizat în vederea asigurării conformării cu reglementările naționale și europene în privința protecției mediului.
Organizațiile sau persoanele care desfășoară activități cu potențial de impact asupra mediului sunt obligate să obțină autorizația de mediu înainte de a începe operațiunile. Încălcarea condițiilor impuse prin autorizație poate duce la sancțiuni sau retragerea autorizației.
Pentru menținerea valabilității Autorizației de Mediu este necesară obținerea Vizei Anuale. Desfășurarea activității fără Autorizație de Mediu valabilă este ilegală.

Realizarea documentației în vederea eliberării autorizației integrate de mediu (actul emis de autoritățile publice pentru protecția mediului ce permite exploatarea unei instalații IPPC (Prevenirea și Controlul Integrat al Poluării – Integrated Pollution Prevention Control) în conformitate cu obligațiile legale în vigoare): formulare de solicitare,rapoarte de amplasament;

Autorizația Integrată de Mediu (AIM) este un instrument legal instituit în Uniunea Europeană (UE) pentru reglementarea și monitorizarea activităților care pot avea un impact semnificativ asupra mediului. Scopul principal al AIM este de a asigura o abordare integrată a protecției mediului, astfel încât să se evite sau să se reducă la minimum efectele negative asupra resurselor naturale și a sănătății umane.
Principalele caracteristici ale Autorizației Integrată de Mediu includ:

  1. AIM abordează mai multe aspecte ale impactului asupra mediului într-o manieră integrată. De obicei, acoperă emisiile în aer, apă, sol, zgomot, producerea deșeurilor, utilizarea resurselor, prevenirea accidentelor și gestionarea substanțelor periculoase.
  2. În loc de multiple autorizații pentru diferite medii (aer, apă, sol), AIM furnizează o singură autorizație care reglementează toate aspectele semnificative ale impactului asupra mediului.
  3. Procesul de obținere a AIM implică adesea consultarea publică, permițând comunităților locale și altor părți interesate să își exprime opiniile și îngrijorările legate de activitățile propuse.
  4. Deținătorii de AIM sunt obligați să monitorizeze regulat emisiile și să raporteze autorităților competente, asigurându-se că se respectă condițiile impuse în autorizație.
  5. AIM trebuie revizuită periodic pentru a ține pasul cu tehnologiile și standardele de mediu în schimbare.

În fiecare stat membru al Uniunii Europene, legislația privind AIM poate varia ușor în detaliile sale, dar principiile de bază sunt stabilite la nivel european. Autorizațiile Integrate de Mediu sunt aplicate în principal pentru activități industriale și alte activități care pot avea un impact semnificativ asupra mediului. Este important pentru companiile afectate să respecte condițiile stabilite în AIM pentru a minimiza impactul negativ asupra mediului înconjurător.

Elaborarea studiilor de gospodărire a apelor necesare pentru obținerea avizului de gospodărire a apelor (actul necesar pentru realizarea obiectivelor noi de investiție, pentru dezvoltarea și modernizarea proceselor și instalațiilor de apă, managementul substanțelor periculoase ce pot ajunge în apele subterane sau de suprafață) și / sau autorizației de gospodărire a apelor (actul necesar pentru realizarea obiectivelor noi sau funcționarea unor obiective deja existente, aflate în apropierea unor surse de apă și managementul substanțelor periculoase sau alte activități ce ar putea afecta negativ apele subterane sau de suprafață);

Avizul și autorizația de gospodărire a apelor sunt instrumente legale și administrative folosite în gestionarea resurselor de apă, pentru a asigura utilizarea durabilă și eficientă a acestora. Acestea sunt parte a unui cadru legal menit să reglementeze activitățile care implică utilizarea, modificarea sau gestionarea resurselor de apă, precum și protejarea mediului înconjurător.

  1. Avizul de gospodărire a apelor:

– Avizul reprezintă o aprobare prealabilă emisă de autoritățile competente pentru a permite desfășurarea unei anumite activități care implică utilizarea sau schimbarea condițiilor resurselor de apă.

– Documentația tehnică de fundamentare necesară în vederea obținerii avizului prezintă un plan detaliat al proiectului sau activității propuse și demonstrează că aceasta nu va avea un impact negativ semnificativ asupra resurselor de apă sau a ecosistemelor asociate.

– Avizul este acordat în urma unei evaluări atente a impactului asupra mediului și a resurselor de apă și poate include condiții specifice care trebuie respectate.

  1. Autorizația de gospodărire a apelor:

– Autorizația este un act emis de autoritățile de reglementare, care conferă dreptul de a utiliza, modifica sau gestiona resursele de apă conform condițiilor stabilite în avizul de gospodărire a apelor.

– Solicitantul trebuie să respecte cu strictețe condițiile și restricțiile impuse în autorizație pentru a asigura o utilizare sustenabilă și protecția mediului.

– Autorizația poate include termene specifice, reguli de monitorizare și raportare, precum și sancțiuni pentru nerespectarea condițiilor stabilite.

Aceste procese de avizare și autorizare sunt esențiale pentru a asigura echilibrul între dezvoltare și conservare în utilizarea resurselor de apă, protejând, în același timp, ecosistemele acvatice și asigurând menținerea calității apei.

Elaborarea documentației specifice pentru obținerea acordului de preluare a apelor uzate menajere în rețelele publice de canalizare;

Acordul de preluare a apelor uzate reglementat, reprezintă un document oficial emis de către societatea teritorială responsabilă cu furnizarea apei și gestionarea serviciului public de canalizare într-o localitate. Acest acord respectă prevederile legislației în vigoare și stabilește condițiile și standardele referitoare la calitatea apelor evacuate.

În vederea obținerii acordului de preluare a apelor uzate se urmăresc:

– Elaborarea documentației tehnice în vederea obținerii acordului, conform cu legislația specifică;

– Elaborarea planului de prevenire și intervenție în cazul poluărilor accidentale respectând prevederile legale;

– Determinarea măsurilor esențiale pentru îndeplinirea cerințelor privind calitatea și cantitatea apei uzate evacuate în rețeaua publică de canalizare.

Prin intermediul Acordului de preluare a apelor uzate, se acordă permisiunea de evacuare a apelor uzate în rețelele de canalizare sau către stațiile de epurare. Este important de subliniat că obținerea acestui acord reprezintă o obligație legală pentru fiecare agent economic.

Întocmirea documentațiilor privind riscul de poluare (analiza probabilității apariției unor condiții care să aibă ca efect poluarea mediului înconjurător ca urmare a derulării unor activități sau proiecte);

Întocmirea documentațiilor privind riscul de poluare implică evaluarea probabilității apariției condițiilor care pot duce la poluarea mediului înconjurător, în urma desfășurării anumitor activități sau proiecte. Principalele activități derulate în acest sens sunt următoarele:

  • Analiza detaliată a activităților desfășurate de companii;
  • Evaluarea condițiilor de mediu existente în zona în care vor avea loc activitățile sau proiectele;
  • Identificarea și evaluarea potențialelor riscuri de poluare asociate cu fiecare activitate sau proiect și evaluarea probabilității apariției riscurilor identificate;
  • Identificarea substanțelor chimice, a subproduselor și a altor elemente care ar putea afecta mediul;
  • Analiza posibilelor efecte ale poluării asupra mediului înconjurător;
  • Determinarea gradului de gravitate a impactelor, inclusiv asupra apei, aerului, solului și biodiversității;
  • Definirea scenariilor specifice de risc pentru fiecare activitate sau proiect, evidențiind posibilele incidente sau accidente care ar putea duce la poluarea mediului;
  • Dezvoltarea și detalierea măsurilor preventive care să minimizeze sau să elimine riscurile identificate;
  • Includerea unor planuri de gestionare a situațiilor de urgență;
  • Întocmirea unor rapoarte de evaluare a riscului care să cuprindă toate informațiile relevante, inclusiv analiza probabilităților, efectele asupra mediului și măsurile preventive;
  • Consultarea cu părțile interesate, inclusiv comunitățile locale, ONG-uri de mediu și autoritățile de reglementare, pentru a obține feedback și contribuții;
  • Revizuirea și actualizarea documentațiilor privind riscul de poluare pe măsură ce apar schimbări în activități, tehnologii sau reglementări.

Întocmirea documentațiilor privind riscul de poluare este un proces complex, care necesită expertiză în domeniul mediului și colaborarea strânsă cu părțile interesate pentru a asigura o abordare comprehensivă și responsabilă.

Realizarea de audituri de mediu (auditul întreprinderii, auditul politicii de mediu, auditul sectorului de activitate, auditul de conformare, auditul pentru pre-achiziție etc.)

Auditul de mediu este un proces sistematic și documentat de evaluare a performanțelor organizației în ceea ce privește gestionarea și impactul asupra mediului. Scopul principal al auditului de mediu este de a evalua în ce măsură organizația respectă regulamentele și standardele de mediu aplicabile, precum și propriile sale politici și obiective în domeniul protecției mediului.
Elementele cheie ale auditului de mediu:

  1. Auditul de mediu investighează dacă organizația respectă legislația și reglementările privind protecția mediului la nivel local, național și internațional. Se verifică dacă operațiunile și practicile organizației sunt conforme cu cerințele legale.
  2. Activitatea de audit analizează eficiența sistemului de management al aspectelor mediului implementat. Se evaluează modul în care aceasta își atinge obiectivele de mediu și își îndeplinește angajamentele pentru reducerea impactului asupra mediului.
  3. Metoda explorează potențialele riscuri și oportunități asociate activităților organizației asupra mediului. Acest aspect poate include identificarea practicilor nepotrivite și sugestii pentru îmbunătățirea performanțelor de mediu.
  4. Procedura de audit poate evalua modul în care organizația comunică și cooperează cu părțile interesate, inclusiv comunitățile locale, autoritățile de reglementare și organizațiile non-guvernamentale implicate în probleme de mediu.
  5. Pe baza analizei efectuate în cadrul auditului, pot fi făcute recomandări pentru îmbunătățirea performanțelor de mediu ale organizației.

Auditul de mediu contribuie la asigurarea responsabilității sociale și la consolidarea angajamentului organizațiilor față de sustenabilitate și protecția mediului.

Realizarea de studii pentru identificarea de soluții de depoluare și reconstrucție ecologică;

Realizarea de studii pentru identificarea soluțiilor de depoluare și reconstrucție ecologică este un proces complex care implică evaluarea extinsă a impactului poluării asupra mediului și dezvoltarea unor strategii și tehnici pentru a minimiza sau remedia aceste efecte.

 Principalele etape ale acestor studii sunt următoarele:

  • Evaluarea inițială a poluării, prin identificarea sursei sau surselor de poluare, cuantificarea și caracterizarea poluanților implicați și analiza extinderii și distribuției poluării în mediul înconjurător;
  • Analiza Impactului asupra Mediului: Evaluarea potențialelor efecte și riscuri ale poluării asupra factorilor de mediu biotici și abiotici;
  • Cercetarea tehnologiilor optime de depoluare prin evaluarea diferitelor tehnologii disponibile pentru depoluare și identificarea celor mai eficiente și sustenabile tehnologii de depoluare pentru situația specifică;
  • Dezvoltarea de Planuri de depoluare și reconstrucție, prin elaborarea de strategii și planuri detaliate pentru depoluare și reconstrucție ecologică, inclusiv stabilirea obiectivelor clare și realizabile;
  • Calcularea costurilor și beneficiilor asociate cu implementarea soluțiilor de depoluare, pe termen scurt, mediu și lung;
  • Implementarea planurilor de depoluare și stabilirea unui sistem de monitorizare pentru a evalua eficacitatea măsurilor luate;
  • Elaborarea unui raport detaliat care să includă toate aspectele evaluării și planificării.

Această abordare cuprinzătoare asigură identificarea și implementarea unor soluții durabile pentru depoluare și reconstrucție ecologică, contribuind astfel la protecția factorilor de mediu și la îmbunătățirea calității vieții în comunități afectate.

Realizarea de măsurători de zgomot și rapoarte de poluare fonică;

Realizarea de măsurători de zgomot și rapoarte de poluare fonică implică evaluarea nivelului de zgomot dintr-o anumită zonă sau context și furnizarea unui raport detaliat care să includă constatările și recomandările pentru gestionarea sau reducerea impactului zgomotului.

 Principalele etape incluse în această activitate sunt următoarele:

  • Stabilirea obiectivelor măsurătorilor, prin definirea clară a scopurilor măsurătorilor (spre exemplu: identificarea surselor de zgomot, evaluarea conformității cu standardele de zgomot, investigarea plângerilor din comunitate etc.);
  • Selectarea punctelor de măsurare, prin identificarea locațiilor strategice și relevante pentru plasarea echipamentelor de măsurare a zgomotului, astfel încât să se asigure reprezentativitatea măsurătorilor;
  • Utilizarea echipamentelor de măsurare – sonometre sau alte dispozitive pentru a măsura nivelul de presiune sonoră în diferite locații și în diferite intervale de timp, în vederea înregistrării parametrilor relevanți (nivelul de zgomot mediu, nivelul maxim și durata expunerii la nivele ridicate de zgomot);
  • Analiza datelor și interpretarea rezultatelor conform standardelor de zgomot locale sau naționale;
  • Elaborarea Raportului de poluare fonică, ce va include diagrame și hărți pentru a evidenția distribuția zgomotului în zona studiată;
  • Propunerea de recomandări și soluții specifice pentru gestionarea sau reducerea impactului zgomotului asupra receptorilor sensibili.

 Aceste măsurători și rapoarte sunt esențiale pentru monitorizarea și gestionarea corectă a poluării fonice și pentru asigurarea respectării standardelor și reglementărilor specifice.

Propunerea de soluții în vederea gestiunii deșeurilor;

Deșeurile sunt materiale sau substanțe pe care le considerăm inutile sau nedorite și care  trebuie să fie gestionate corespunzător pentru a minimiza impactul asupra mediului. Acestea pot include o varietate de elemente, cum ar fi hârtie, plastic, metal, sticlă, deșeuri organice și altele.

 Managementul deșeurilor implică un set de practici și procese menite să gestioneze eficient aceste materiale pentru a reduce impactul asupra mediului și a maximiza utilizarea resurselor. Acesta include colectarea, transportul, tratarea și eliminarea deșeurilor într-un mod sustenabil și conform reglementărilor. Reciclarea, compostarea și eliminarea sigură a deșeurilor periculoase sunt componente esențiale ale unui sistem eficient de gestionare a deșeurilor. Evidența gestionării deșeurilor implică documentarea detaliată a tuturor fazelor procesului, de la colectare și transport până la tratare și eliminare. Include înregistrarea cantităților și tipurilor de deșeuri, monitorizarea traseelor de transport, gestionarea deșeurilor periculoase, raportare periodică, respectarea legislației și evidența financiară. Aceasta contribuie la asigurarea conformității, monitorizarea performanțelor și îmbunătățirea continuă a practicilor de gestionare a deșeurilor prevăzute în legislația națională și cea europeană.

Acordarea de consultanță pentru problemele de mediu pe teme generale sau specifice;

Acordarea consultanței în domeniul mediului poate implica abordarea unor probleme generale sau specifice, în funcție de necesitățile clienților sau organizațiilor.
Serviciile de consultanță în domeniul protecției mediului pot fi structurate după cum urmează:

  • Evaluarea situației actuale (Analiza problemelor specifice de mediu cu care se confruntă clientul sau organizația, evaluarea impactului asupra mediului generat de activitățile curente sau planificate etc.);
  • Dezvoltarea de soluții personalizate, în funcție de specificul activității;
  • Conformitate și reglementări (Asistență în înțelegerea și respectarea reglementărilor și standardelor de mediu relevante, asigurarea conformității cu legile și cerințele de mediu actuale);
  • Gestionarea deșeurilor;
  • Educație și conștientizare (Dezvoltarea și implementarea programelor de educație și conștientizare privind practicile responsabile de mediu, instruirea personalului și a comunității în ceea ce privește impactul asupra mediului și metodele de protejare a acestuia);
  • Monitorizare și evaluare continuă;
  • Elaborarea și furnizarea de rapoarte periodice privind performanța de mediu;
  • Consultanță la nivel strategic pentru integrarea durabilității în planurile de afaceri și deciziile organizaționale.

Serviciile de consultanță oferite sunt personalizate în funcție de nevoile specifice ale clienților și țin cont de contextul local, precum și de reglementările și caracteristicile industriei respective.

Preluarea atribuțiilor privind gestionarea deșeurilor în conformitate cu prevederile Ordonanţa de urgenţă nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.
Determinarea bazei de impunere privind obligațiile la Fondul pentru Mediu;

Administrația Fondului pentru Mediu, în calitate de organ fiscal, administrează creanțele fiscale din care se constituie Fondul pentru mediu, iar pentru aducerea la îndeplinire a acestei atribuții desfășoară activități de control fiscal și control inopinat prin intermediul organelor proprii de control din cadrul Direcției Inspecție Fiscală.

 Compania noastră oferă suport contribuabililor/plătitorilor supuși inspecției fiscale, din punct de vedere al verificării legalității și conformității declarațiilor fiscale, corectitudinii și exactității îndeplinirii obligațiilor în legătură cu stabilirea obligațiilor fiscale, respectării prevederilor legislației fiscale și contabile, verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de impozitare/bazelor de calcul și a situațiilor de fapt aferente, stabilirea diferențelor de obligații fiscale principale.

Verificarea modului de realizare a obiectivelor anuale de valorificare și reciclare a deșeurilor de ambalaje în funcție de tipul acestora și reflectarea acestei proceduri în documentele justificative care să ateste îndeplinirea acestor obligații (facturi, avize de însoțire și documente de transport deșeuri);

La nivel european, legislația este foarte strictă în privința normelor de mediu, iar odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, ne-a revenit obligația de a ne alinia acestor norme. Una dintre acestea aduce în atenția producătorilor/ importatorilor cu activitatea comercială în România conceptul de Răspundere Extinsă a Producătorului, respectiv conceputul de OIREP (Organizații care Implementează obligațiile privind Răspunderea Extinsă a Producătorului).

Pentru a atinge țintele anuale de reciclare la care și România, ca orice alt stat membru UE, este angajată, este nevoie de trasabilitate deplină și de un întreg sistem de management al deșeurilor de ambalaje.

Pentru a documenta și justifica atingerea obiectivelor anuale de reciclare și valorificare a deșeurilor de ambalaje, este esențial ca organizațiile să dețină o serie de documente care să ateste trasabilitatea acestor deșeuri, iar compania noastră oferă suport în realizarea următoarelor:

  • Raportări de mediu;
  • Foi de evidență a gestiunii deșeurilor;
  • Documente de trasabilitate a reciclării;
  • Contracte cu furnizorii de servicii de gestionare a deșeurilor;
  • Documente care atestă angajamentele și responsabilitățile partenerilor dvs. în ceea ce privește colectarea, transportul și reciclarea deșeurilor de ambalaje;
  • Certificări și acreditari de la facilitățile de reciclare;
  • Rapoarte de audit intern și extern.
Evaluarea și încadrarea operatorilor economici în categoria valorificatorilor și a reciclatorilor cu scopul realizării obligațiilor la Fondul pentru mediu;

Evaluarea și încadrarea operatorilor economici în categoriile de valorificatori și reciclatori pentru îndeplinirea obligațiilor la Fondul pentru Mediu presupune identificarea acestora, analiza deșeurilor generate, evaluarea capacităților de valorificare și reciclare, conformitatea cu reglementările, încadrarea în categorii specifice, stabilirea obligațiilor financiare la Fondul pentru Mediu, comunicarea și colaborarea, monitorizarea și raportarea regulată, precum și actualizarea periodică a evaluărilor. Scopul este gestionarea eficientă a deșeurilor, promovarea reciclării și valorificării, și contribuirea la protecția mediului conform legislației în vigoare.

Asistență în derularea procedurii de inspecție și control desfășurată de autoritățile de mediu (Garda de Mediu, Administrația Fondului pentru Mediu);

În asigurarea asistenței privind derularea procedurii de inspecție și control desfășurată de autoritățile de mediu, compania noastră oferă suport prin desfășurarea următoarelor activități:

  • Evaluarea prealabilă (Analiza prealabilă a activităților și practicilor organizației pentru a identifica posibilele deficiențe sau non-conformități, verificarea documentelor relevante pentru a ne asigura că toate actele necesare sunt la zi și conform reglementărilor);
  • Dezvoltarea unui plan de acțiune pentru a aborda posibilele neconformități identificate în timpul inspecției;
  • Menținerea unui canal deschis de comunicare cu reprezentanții autorităților de mediu și furnizarea de informații suplimentare sau clarificări, dacă este necesar;
  • Furnizarea de asistență și cooperare pe parcursul inspecției, răspunzând prompt la întrebările sau solicitările autorităților;
  • Identificarea și implementarea măsurilor corective pentru a remedia posibilele deficiențe constatate în timpul inspecției;
  • Dezvoltarea unui plan de acțiune pentru a preveni viitoarele non-conformități;
  • Colaborarea cu autoritățile pentru a găsi soluții adecvate și pentru a evita recidiva;
  • Furnizarea de instruiri și sesiuni de educare pentru personalul organizației pentru a preveni viitoarele non-conformități.

Asistența în timpul procesului de inspecție și control oferită reprezintă o abordare proactivă, cooperare deschisă cu autoritățile și angajamentul organizației pentru a asigura respectarea reglementărilor și protecția mediului.

Corelarea legislației fiscale și contabile cu legislația de mediu;

Corelarea legislației fiscale și contabile cu legislația de mediu implică integrarea practicilor ecologice în gestionarea financiară a unei companii. Acest proces include identificarea de facilități fiscale, contabilizarea costurilor de mediu, evaluarea amortizării activelor ecologice, gestionarea recompenselor și sancțiunilor fiscale legate de mediul înconjurător, precum și asigurarea raportării fiscale conforme cu cerințele legale. Scopul este să se obțină o perspectivă holistică asupra impactului financiar al activităților asupra mediului și să se încurajeze practicile sustenabile prin intermediul instrumentelor fiscale și contabile.

Buletin periodic privind legislația de mediu;

Efectuarea unui buletin periodic privind legislația de mediu este o practică eficientă pentru a menține companiile la curent cu schimbările legislative, reglementările noi și alte dezvoltări relevante din domeniul protecției mediului. Acest buletin servește drept instrument de informare și ajută la menținerea conformității din punct de vedere al protecției mediului.

Elemente cheie pe care le abordăm într-un astfel de buletin periodic pot include următoarele:

  • Rezumate succinte sau detaliate ale celor mai importante modificări legislative și reglementări în domeniul protecției mediului;
  • Schimbările aduse standardelor de conformitate;
  • Informații despre modificările recente sau planificate în reglementările de mediu, inclusiv cele legate de deșeuri, emisii, apă și altele;
  • Exemple de bune practici implementate de alte companii pentru a se conforma reglementărilor în domeniu;
  • Analiza tendințelor globale și naționale în politica de mediu;
  • Anunțuri cu privire la evenimente, conferințe sau seminare legate de mediu la care personalul organizației ar putea participa pentru a se menține informat și a împărtăși bune practici;
  • Recomandări privind modul în care organizația ar trebui să se pregătească și să se conformeze noilor reglementări sau modificări legislative;
  • Informații privind termenele de conformitate și orice modificări semnificative în aceste termene;
  • Link-uri către resurse utile, cum ar fi ghiduri de conformitate, instrumente online și alte materiale care ar putea fi de ajutor pentru echipa de mediu.

Un buletin periodic privind legislația de mediu reprezintă o unealtă valoroasă pentru a menține o organizație informată, pregătită și angajată în menținerea conformității cu reglementările de mediu.

Examinarea (auditul) activității companiilor pentru a stabili îmbunătățirile care pot fi aduse și pentru a asigura respectarea legislației de mediu în cadrul organizației;

Auditul de mediu reprezintă un proces sistematic și documentat de evaluare obiectivă a practicilor companiilor în ceea ce privește gestionarea impactului asupra mediului. Scopul acestui audit este de a identifica și evalua conformitatea cu reglementările de mediu, riscurile asociate activităților, eficiența sistemelor de gestionare a mediului, precum și oportunitățile de îmbunătățire a performanțelor de mediu. Auditul de mediu contribuie la asigurarea conformității cu legislația specifică în vigoare, minimizarea impactului negativ asupra mediului și promovarea unei gestionări responsabile a resurselor naturale.

Identificarea celor mai bune modalități pentru îmbunătățirea cadrului legislativ și elaborarea propunerilor de modificare/completare a legislației privind protecția mediului;

În vederea îmbunătățirii cadrului legislativ privind protecția mediului, procesul urmat de compania noastră include analiza atentă a legislației existente, consultarea părților interesate și colectarea de feedback pentru identificarea neajunsurilor. Ulterior, se elaborează propunerile de modificare sau completare a legislației, având în vedere obiectivele de protejare a mediului și susținerea dezvoltării durabile. Este crucială colaborarea între factorii de decizie, organizații neguvernamentale și industrie pentru a asigura eficacitatea și relevanța noilor propuneri legislative.

Comunicarea cu autoritățile de reglementare în domeniul protecției mediului și alte autorități publice centrale și locale;

Comunicarea eficientă cu autoritățile de reglementare în domeniul protecției mediului și alte autorități publice centrale și locale este esențială pentru menținerea conformității cu legislația și pentru dezvoltarea unui parteneriat solid între companii și autorități. În acest sens, compania noastră oferă servicii privind următoarele:

  • Familiarizarea constantă cu legislația și reglementările de mediu pentru a asigura respectarea acestora;
  • Actualizarea privind orice modificări legislative care pot afecta activitățile organizației;
  • Alocarea unui reprezentant sau a unui departament responsabil pentru gestionarea relațiilor cu autoritățile în domeniu;
  • Implicarea activă în consultări publice și ședințe organizate de autoritățile de reglementare pentru a contribui la elaborarea politicilor și reglementărilor;
  • Colaborarea eficientă cu autoritățile în timpul inspecțiilor, inclusiv oferirea de răspunsuri rapide și complete la solicitările și întrebările acestora;
  • Abordarea constructivă și colaborarea cu autoritățile în domeniu pentru a rezolva eventualele neconformități sau probleme de mediu;
  • Participarea la procesul legislativ prin prezentarea de propuneri constructive și sugestii în fazele de consultare publică;
  • Dezvoltarea unui plan de comunicare și acțiune în situații de criză, cum ar fi incidente de mediu sau nerespectarea reglementărilor;
  • Comunicarea transparentă și colaborarea cu autoritățile pentru soluționarea promptă a problemelor;
  • Construirea și menținerea unor relații pe termen lung cu autoritățile de mediu, bazate pe încredere și respect reciproc.
Asistență și reprezentare în proceduri și litigii pe probleme de mediu;

Oferirea de asistență și reprezentare în proceduri și litigii pe probleme de mediu implică analiza detaliată a situației juridice, consultarea cu specialiști în dreptul mediului și evaluarea riscurilor. Comunicarea eficientă cu autoritățile de reglementare și pregătirea documentelor legale sunt, de asemenea, etape esențiale în acest proces. Reprezentarea în instanță, explorarea opțiunilor de mediere și gestionarea transparentă a informațiilor și probelor sunt necesare în procesul juridic. Implementarea hotărârilor judiciare, educația internă, gestionarea reputației și evaluarea continuă a proceselor contribuie la gestionarea eficientă a litigiilor și prevenirea problemelor viitoare de mediu.